Cum a ajuns Darwin „persona non grata“ în şcolile româneşti
De la scoaterea din programa şcolară obligatorie, în 2007, evoluţionismul apare accidental prin orele de biologie. Cu majoritatea şcolilor optând pentru cursuri de religie, fie ele şi opţionale, unii profesori se află în dilemă: să le explice elevilor că se trag din maimuţe sau să-i menajeze, protejându-le astfel educaţia religioasă?
Probabil că nicio altă disciplină nu se află într-un conflict conceptual atât de puternic cu religia ca biologia. Una explică viaţa ca pe un proces, determinat de cauze clare şi cu consecinţe deductibile. Cealaltă, ca pe un act creaţionist pur: Dumnezeu a decis să facă lumea şi tot ceea ce vedem în jur. „Primeam telefoane de la părinţi şi mi se spunea să nu le mai bag prostii în cap copiilor. Că vin acasă şi-i iau la întrebări şi nu ştiu ce să le răspundă“.
Pare straniu să vorbim despre anii 1920 ca fiind mai deschişi din punct de vedere ştiinţific decât perioada în care trăim. De fapt, lucrurile par că au mers invers decât ar fi trebuit, în realitate. Criteriile ştiinţifice au fost înmuiate şi disipate, mai întâi de doctrinele comuniste, apoi prin nesiguranţa şi haosul din activitatea autorităţilor ce s-au perindat pe la Ministerul Educaţiei începând cu 1990, ajungând astăzi, ocazional, la adevărate teorii la graniţa cu misticismul.
Adevărul

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s