Nu poate renunța școala românească la învățarea bazată pe memorarea mecanică? Mircea Miclea critică modul în care vor fi evaluați copiii de la clasa pregătitoare: Fișele de evaluare pun accent pe memorare, in loc de abilități
Fișa ar fi trebuit să evalueze aceste competențe, despre care cercetările au arătat că sunt critice, și nu câte cunoștințe are la religie, la româna, care se pot dobândi foarte rapid, într-o lună de școală.
Finlandezii exact pe asta merg: pe competențele emoționale, sociale, pentru că restul cunoștințelor copilul le poate dobândi ușor ulterior.
Premisa este că trebuie să te intereseze ce se intâmplă în știință, ori evaluarea așa cum este concepută este strict pe conținuturi curriculare și nu pe abilități, în condițiile în care psihologia dezvoltării spune că abilitățile trebuie dezvoltate acum, la aceasta vârstă. Cunoștințele țin de memorie, sunt usor de dezvoltat ulterior. Deci aceste fișe pun din nou accent pe memorare, în loc de abilități.
Hotnews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s