Tu cînd ai malahit ultima oară? Îndreptar de Spovedanie pentru Copii
Biserica Ortodoxă ne învață că de la vîrsta de 7 ani fiecare dintre noi avem păcate personale. Hai sa vedem cam ce i se cere unui copil să recunoască la spovedanie:

  • Nu am învățat rugăciunile pe de rost: Înger, îngerașul meu, Tatăl nostru și altele
  • Nu am spus rugăciunea înainte și după masă
  • Nu am spus rugăciunea cînd m-am culcat și cînd m-am sculat
  • Nu m-am rugat înainte de a-mi face temele și înainte de a merge la școală pentru a-mi lumina Dumnezeu mintea ca să pot învăța bine
  • Nu i-am mulțumit lui Dumnezeu cînd mi-a luminat mintea și am luat note bune
  • Nu mi-am făcut metaniile (10-20) in fiecare zi
  • Nu am mers în fiecare duminică la biserică
  • Cînd am trecut pe lînga biserică nu m-am închinat tot timpul
  • Nu am purtat tot timpul cruciulița la gît
  • Cînd m-am culcat nu mi-am facut cruce cu mîna peste perna pe care dorm
  • Am greșit de multe ori dimineața cînd m-am sculat; în loc sa ma spăl pe fața, să-mi zic o rugăciune și dupa aceea să iau anafură și aghiazmă, […] din lăcomie, cînd m-am sculat am alergat la masă fără să mă rog și fără să iau acele lucruri sfințite […]
  • Cînd m-am împărtășit, am greșit de am scuipat pe jos. Nu am știut că in ziua aceea pina la 12 noaptea nu ai voie să scuipi, sa alergi, sa glumești […]

Contributors

Leave a Reply

