Effekt gleich null
“Kinder lernen eine Sprache am besten, wenn diese in ihre Lebenswelt eingebettet ist und sie viel kommunizieren”, sagt der Psycholinguist Klein. Möglichst viel Anwendung in einem realen Kontext wäre zum Beispiel gegeben, wenn auch Fächer wie Kunst oder Erdkunde auf Englisch unterrichtet würden. Doch dafür brauchte es zunächst eine bessere Fremdsprachenausbildung – für Lehrer.

Învățarea limbii engleze este văzuta drept răspuns la problemele globalizării. Landurile germane au introdus pe rând engleza din clasa a 3-a, unele chiar din clasa 1, deciziile fiind luate de politicieni. Un studiu arată că 95% dintre profesorii de engleză nu văd la sfârșitul clasei a 5-a diferențe între copiii care au început engleza într-a 5-a sau cei care au început-o mai repede. Wolfgang Klein, directorul institutului pentru psiholingvistică Max-Planck din Nijmegen consideră că predarea limbii engleze în ciclul primar nu are nici un efect. Deoarece elevii au nivele diferite, într-a 5-a trebuie pornit practic de la zero. Copiii învață o limbă străina folosind-o, deci ar fi mai utilă predarea unei materii ușoare în engleză, de exemplu cunoașterea mediului sau desen, dar pentru asta este nevoie de învățători care știu engleză.

Spiegel

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s